Hoe het Big Data platform, de motor is voor het Carrefour Omni-Channel en voor Hyper-Personalisatie van de relatie met de klanten.

DON 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 4

Om de ‘customer experience’ te verbeteren, zorgt Carrefour voor een consistente en hyper-gepersonaliseerde manier van communiceren over alle kanalen en contacten met de klant. Om deze strategische uitdaging te laten slagen implementeert men bij Carrefour een sterk dataplatform, dat eveneens zorgt voor doorgedreven analytische rapportering.

Deze lezing wordt mede mogelijk gemaakt door Business & Decision.

  • Thema
    Big Data Expo

    Big Data Expo is een platform waar mensen en kennis samenkomen, verbonden door het thema big data. Maar wat houdt dat dan in, big data? Wanneer er gegevens verzameld worden in databases kunnen we deze analyseren en hieruit inzichten halen om zo te kunnen groeien, als werknemer maar zeker ook als bedrijf. We ‘weten’ door deze data immers wat werkt en waar onze aandacht naar uit moet gaan wanneer het gaat over bedrijfsvoering. Maar de hoeveelheid data groeit enorm snel, verandert continu en is vaak onsamenhangend en daarmee ongestructureerd. Hierdoor is er veel kennis en kunde nodig om deze grote hoeveelheid beschikbare data goed te begrijpen (binnen de juiste context). Kortom, big data vraagt om specialisten. De vraag is immers niet óf bedrijven inzichten uit big data zoud­en moeten halen, maar hóé ze het moeten aanpakken.