Bouw een ijzersterk data team (in een gedecentraliseerde omgeving)

WOE 10:45 - 11:15

Zaal 6

Een groeiend bedrijf als bol.com vereist een verandering in de manier waarop er waarde uit data wordt gehaald.
Binnen bol.com zijn we in razend tempo van een gecentraliseerd datateam naar een decentraal model gegaan met analytics teams die verschillende afdelingen in de organisatie ondersteunen.
Hierdoor ontstonden vragen als: welke rollen hebben we eigenlijk nodig in analytics teams?
Hoe scheppen we duidelijkheid per rol en geven we elk teamlid autonomie binnen het analytical proces.

In deze presentatie neem ik je mee in de volgende stappen:

- Welke (opkomende) rollen zien we binnen organisaties
- Op welke manier kan je data teams binnen jouw organisatie organiseren
- Wat zijn key learnings vanuit onze eigen transitie

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.