Customer journey mining: van data naar actie

WOE 10:15 - 10:45

Zaal 5

Bij PGGM streven we er elke dag naar om onze deelnemers en werkgevers beter (excellent) te bedienen. De trends uit de digitale transformatie helpen ons om processen, diensten en producten te verbeteren. Denk aan: hoe maak je - met gebruik van data - de verbinding van de operatie naar de strategische doelstellingen? Het begint allemaal met een plan, maar vervolgens moet dit ook concreet gemaakt worden en gewoon uitgevoerd worden.

"Excellente klantbediening tegen passende kosten" is het doel. Customer journey mining, ofwel process mining toepassen op de klantreis, is hiervoor de spil in het web. Hoe verloopt de klantreis voor een klant die een hoge klanttevredenheid- en of gemaksscore geeft ten opzichte van een ontevreden klant? Waar in de klantreis wordt veel contact opgenomen, en hoe kunnen we dat contact voorkomen ten behoeve van klanttevredenheid en lagere kosten? Met process mining en BI geven we inzicht in belangrijke KPIs als 'First time right', 'Digital self-service ratio' en 'Customer succes ratio'. Deze stap naar digitalisering bereidt PGGM vervolgens voor op digitale transformatie van onze klantreizen.

  • Thema
    Business Intelligence

    Slimmer opereren op basis van data die voorhanden is. Business Intelligence maakt het leven van heel wat organisaties een stuk eenvoudiger en overzichtelijker en is gebaat bij een goede IT-infrastructuur achter de schermen (of in de cloud).Veelgehoord is dat data het nieuwe goud is, maar strikt genomen is dat natuurlijk de informatie die BI-tools in heldere overzichten tonen. Heldere inzichten op basis van visueel aantrekkelijke rapportages of grafieken helpt bedrijven om creatiever te werken. Het stelt de gebruikers in staat om eigenhandig een beeld te vormen van verkopen, levertijden, potentiële en actuele bottlenecks én hierop actie te ondernemen. De Big Data Expo laat zien wat er vandaag de dag mogelijk is.