Customer service and generation Z: My Jewellery's data driven approach

WOE 15:15 - 15:45

Zaal 1

My Jewellery is fashion retailer that sells jewellery and clothing for young females. My Jewellery started as pure e-commerce company but has grown in the recent years to a much bigger company with an omnichannel approach (30 physical stores). With the fast growth, stores opening and closing because of the pandemic, a lot of new internal systems being implemented and almost exclusively Generation Z customers the customer service department faced some challenges the previous years. In this talk we will tell you about our goals and our challenges reaching these goals. We will focus on how we use data and use the implementation of a chatbot as example of how the departments customer service and Tech work together.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.