DSG-transitie naar data gedreven werken.

DIN 15:15 - 15:45

Zaal 1

Plainwater B.V.


Samen bouwen aan beter. Dat is wat we elke dag doen binnen DSG. Het familiebedrijf DSG vindt zijn oorsprong in 1926. Toen startte Gerrit Sijbrand Pelt de Stichtse Houthandel (Stiho) in hartje Utrecht. 97 jaar later zijn we er nog steeds en inspireren we elkaar in duurzaam en digitaal ondernemen.

Samen met onze formules Bouwmaat, Stiho, Baars & Bloemhoff, Broeinest en Qoqon en meer dan 1100 collega’s bouwen we een data- en klantgedreven fundament, versnellen we nieuwe initiatieven en omnichannel businessmodellen en zijn we de digitale koploper in de markt. In 2019 wonnen we De Shopping Award voor beste B2B webshop in Nederland.

De afgelopen jaren is DSG hard gegroeid in een uitdagende markt. De laatste 2 jaar lag de focus op de interne digitale transitie met als doel om zoveel mogelijk medewerkers data gedreven te laten werken. Waar de nadruk vaak ligt op Self-Service en Data Discovery zien wij ook het belang van een stabiel datafundament. De sterkste combinatie is een betrouwbaar data fundament met de juiste kennis om zelf Self-Service en Data Discovery te doen.

We zijn van duizenden Excel overzichten en statische rapport mailing gegaan naar geautomatiseerde dashboards voor ieder domein in PowerBI waar nu ruim 300 medewerkers dagelijks gebruik van maken. Samen met onze partner Plainwater zijn we deze transitie aangegaan. Michael neemt jullie mee in de aanpak en de stappen die daarbij zijn komen kijken. Wat heeft het ons gebracht en waar zijn we tegenaan gelopen?

We kijken terug op de successen en geleerde lessen en we kijken vooruit richting onze ambitieuze visie voor de toekomst. Wat kun jij leren van digitale transitie in de bouw?

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.