Een reis naar digitale transformatie: Het verhaal van RTL Nederland

DIN 16:30 - 17:00

Zaal 4

Grote kans dat je bij RTL direct denkt aan onze tv-zenders waarmee we in veel Nederlandse huiskamers aanwezig zijn. Maar RTL is meer dan tv alleen... Zo zijn we door onze digitale activiteiten, zoals RTLXL, Buienradar, Videoland, programmawebsites en apps, een van de grootste spelers op de digitale markt.

De media-industrie verandert snel. Online video-on-demand diensten zoals Videoland van RTL worden steeds populairder. Bij RTL Nederland, het grootste commerciële media- en entertainmentbedrijf in Nederland, neemt de rol van data snel toe met de focus op het worden van een fan centric bedrijf. Laat je meenemen om te ontdekken hoe RTL inspeelt op de golf van verandering in de broadcast industrie.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.