Empowering Data For Business: Heineken’s Data & Analytics Journey

DIN 16:00 - 16:30

Zaal 7

The HEINEKEN Global Analytics & Data Management Teams are working everyday to unlock the true value of analytics across the whole value chain of HEINEKEN. Through the use of analytics, we are striving towards optimizing processes for our Business end-users and making HEINEKEN the best connected brewer, advancing our global company strategy. 

The Heineken Company View:

• Data’s Resemblance with Water
• Importance of Data Management in CPG Industry
• Heineken Data Management Journey as the ‘Best Connected Brewer’
• Heineken Data Management Suite and Best Practices
• Keeping stock of our Commerce Data Ecosystem
• Road Ahead for Data Management @ Heineken
• Heineken has successfully integrated big data and analytics into its traditional brewing operations, leading to a transformative digital journey.
• The company has developed innovative analytics products, moving away from isolated experiments to a product-led mindset deeply embedded in operational processes.
• Our key analytics products that underpin this transformation: Digitize our Route to Consumer, Commercial Mix Optimization, the Connected Brewery, and Logistics Optimization.
• These innovations have significantly boosted Heineken's top line and improved the bottom line, propelling us towards our goal of becoming the 'Best Connected Brewer’

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.