Grip op het decentrale data platform van Enza Zaden

DIN 15:00 - 15:30

Zaal 8

Xebia Data


Na het traditioneel veredelen van groentezaden en de biotechnologie revolutie in de jaren 80/90, is het data gedreven veredelen de derde technologische golf binnen Enza Zaden. Om meerwaarde te halen uit grote hoeveelheid data binnen Enza Zaden is een robuust en technologisch geavanceerd data platform opgezet i.s.m. Xebia.

Een decentraal data platform geeft datateams vrijheid om dataproducten aan te bieden aan hun dataconsumenten. Een keerzijde van een gedecentraliseerde benadering is potentiële chaos en wildgroei aan technologieën. Hoe zorgt Enza ervoor dat alle datateams niet te veel hun eigen weg inslaan en daarmee, als bedrijf, minder effectief wordt?

Tijdens de presentatie gaan we in op belangrijke vragen en overwegingen zoals:
- Welke randvoorwaarden willen we afdwingen om de uniforme manier van werken te vergroten en tegelijkertijd flexibiliteit voor de datateams te behouden?
- Welke maatregelen nemen wij om de kwaliteit van de dienstverlening te garanderen?
- Hoe kunnen we data-eigenaarschap, datatoegangscontroles en -beveiliging effectief beheren in de verschillende datadomeinen?
- Hoe gaan wij om met verschillen in datavolwassenheid binnen en tussen de datateams?

Bart en Cor delen praktische inzichten en bruikbare stappen om een decentraal data platform standvastig te besturen doch voldoende vrijheid te geven aan datateams.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.