How Formula E is using data and insight to drive the business forward

DIN 14:30 - 15:15

Keynote

During the keynote I will discuss the following topics:

  • Overview of Formula E data and insight journey since 2021 when the business previously had very little data capabilities 
  • The details around the transformation which has taken place in this space and how this has helped to drive fandom and grow commercial revenue
  • Overview of BI reporting changes within Formula E
  • How Formula E is using the latest innovative methodologies including neuro research and spatial analytics to drive insight into the heart of the business 
  • The impact these changes have had on stakeholders and the wider Formula E stakeholders ( teams, partners etc) 
  • Looking to the future and the role data and insight is set to play 
  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.