Roundtable: Measuring the Impact of Experimentation

DIN 14:15 - 15:00

Round table sessions

Time and again, real-world results show that experimentation delivers a measurable business advantage. But what makes for a great experimentation program? How can we measure the impact of experimentation and help product teams to decide what to focus on? Join Emma Shillam, lead consultant of Optimizely for this highly engaging roundtable! Topics we will discuss at this roundtable include: • North star metrics and how to help the product teams to decide what to focus on • How to measure the impact of experimentation programs • How can you help the (product/marketing) team to make sense of all the data collected from experiments • How can you support teams to maximize the impact of experiments

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.