The Science of Testing Right - how scientific experimentation drives growth

WOE 13:30 - 14:00

Zaal 2

Time and again, real-world results show that experimentation delivers a measurable business advantage. But what makes for a great experimentation program? Join Emma Shillam, lead consultant of Optimizely, as she explains the impact of experimentation on creating business value backed by scientific research – from leading business schools: Harvard, Stanford, and Duke – and insights from 100,000 experiments.

What we will discuss:
• How experimentation can help enable teams to pursue innovative ideas and prevent the HiPPO (Highest Paid Person's Opinion) effect.
• Focusing on the right metrics
• Running more complex tests for higher win rates
• Having experimentation integrated with other elements of your tech stack (CDPs, analytics, heat maps, etc)
• How senior leaders can help the program

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.