Sleepfast, van papa-mama naar online marktleider

DIN 12:00 - 12:30

Zaal 8

Hoe zag de digitale transformatie eruit van Sleepfast? Letterlijk papa-mama winkel met 2 zoons, 27 jaar lang handgeschreven orders en geen webshop om vervolgens binnen 1 jaar tijd online marktleider te worden op het gebied van A merk matrassen. Wat is de stand na 4 jaar?

Welke digitale stappen en reorganisatie heeft Sleepfast gezet voor succesvolle verkoop A merk matrassen, bedden en boxsprings? Verkoop, inkoop, artikeldata, logistiek, marketing en klantenservice. Op alle vlakken is Sleepfast in de afgelopen 4 jaar 180 gedraaid. Een complete reorganisatie, maar volledig klaar voor de toekomst zonder groeipijn.

In 1992 begonnen Nico-Jan en Helma Wolfswinkel de beddenzaak in Lunteren. Nadat in 2009 de zoons Stefan en Alex Wolfswinkel in de zaak erbij kwamen, bleef het tot 2019 nog stil op online vlak. Met alle kennis, kunde en ervaring is www.sleepfast.nl in 2019 de start van een complete digitale transformatie. Van directe onlineverkoop of leiden naar een Sleepfast winkel. De klant blijft volledig in de Sleepfast-bubbel... en volledig meetbaar! We love data.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.